Почина носителят на ОСКАР Къртис Хенсън, режисьор и сценарист на Поверително от Ел Ей


Данте Спиноти и Къртис Хенсън, "Поверително от Ел Ек"
Къртис Хенсън, чиято страхотна адаптия на ноар класиката „Поверително от Ел Ей“,  му спечели Оскар и го изстреля в списъка на най-добрите сценаристи  и режисьори, почина на 71-годишна възраст.

Хенсън, който е режисирал и блокбъстъри като трилъра „Ръката, която люлее люлката“ (1992) на Ребека Де Морни и хип-хоп драмата на Еминем „Осмата миля“ (2002) е починал във Вторник следобяд в дома си в Холивуд Хилс, по информация на LAPD. Парамедици са били извикани на мястото, където го откриват мъртъв.

Последният филм, който режисира е „Господари на вълните“ (2012), но по време на снимките той напусна, поради неназована болест. Майкъл Аптъд довършва филма, а Хенсън никога повече не режисира.  

Рапърът Еминем сподели: „Къртис Хенсън повярва в мен и нашата луда идея да направим рап-батъл филм базиран в Детройт. Той буквално ме превърна в актьор в „Осмата миля“. Щастлив съм, че го познавах“

Квалифициран техник и бивш журналист в списание, който е работил с Роджър Корман и Сам Фулър в началото на кариерата си, универасалния Хенсън беше опитен в широк спектър от жанрове и стилове.
Хенсън е режисирал филми с едни от най-известните актьори в Холивуд като: Том Круз, Мерил Стрийп в „Дивата река“ (1994), Майкъл Дъглас в „Момчета-чудо“ (2000) и Камерън Диас в „Нищо общо“(2005).

По-рано в кариерата си, Хенсън е режисира „Прозорецът на спалнята“ (1987) в чест на Алфред Хичкок, на който е и сценарист, както и „Лошо влияние“ (1990).
Къртис Хенсън и Ребека Йелдъм 
Той работи в тясно сътрудничесто с Брайън Хенгеланд в продължение на месеци, за да адаптират сложния роман на Джеймс Елрой „Поверително от Ел Ей“, за който в последствие печели Оскар и много други номинации за режисура и сценарий.  „Поверително от Ел Ей“ е смятан от мнозина за най-добрия  холивудски филм ноар, след „Китайски квартал“ (1974).
Криминалната драма  с участието на Кевин Спейси, Ръсел Кроу, Гай Пиърс, Ким Бейсинджър (която печели Оскар за ролята си) и Дани Де Вито е представен на Филмовият фестивал в Кан през 1997 г. и е номиниран за Златна палма.

"Винаги съм искал да разкажа история, която е създадена в Лос Анджелис през 50-те, защото това е мястото, където съм израснал  и това е градът на моите спомени от детството", каза Хенсън в интервю през 2001 г. "Исках да се справя с това и също да проследя тема, която ме интересуваше. Разликата между илюзия и реалност, начина по който хората и нещата изглеждат в сравнение с това какви наистина са. И Холивуд, разбира се, е града на илюзия. Така, това беше близо и скъпо за мен, и изключително лично. "

Къртис Лий Хенсън е роден на 24 март 1945 г в Рино, Невада , но израства в Сан Фернандо, Лос Анджелис. Баща му е преподавател по английски, а майка му е агент на недвижими имоти. Хенсън напуска колежа, намирайки си работа като фотограф на свободна практика за кино списание, което в тежко финансово състояние. Издание се възражда от чичото на Хенсън, който е собственик на верига от магазини за дрехи. Той назначава Хенсън като редактор. Това му дава възможност да интервюира големи режисьори, включително Джон Форд и Винсънт Минели, от които научава повече за изкуството на киното.

„ В известен смисъл, това беше моето филмово училище“, казва той. „След като се занимавах с това няколко години, реших че е дошло време да се организирам и да направя нещо свое“
Не е изненадващо, предвид журналистическото си минало, Хенсън започва като сценарист. Той е съавтор на „Кошмарът Дънуич“ (1970), адаптация на Хауърд Лъвкрафт , чиито продуцент е Роджър Корман.  След това пише и режисира още един филм филм за Корман, с участието на Таб Хънтър – „Sweet Kill” (1972).

Хенсън пише сценария за „Мълчаливият съдружник“ (!978), който той адаптира от роман на Андерс Боделсън. В канадският филм, върху който той също работи като асистент-продуцент, участва Елиът Гулд като несигурния разказвач, който участва в умствена битка с банков крадец (Кристофър Плъмър).

В задаващата се стачка на сценаристите, Хенсън се събира с Фулър в гараж и заедно създават сценария за White Dog (1982) за по-малко от три седмици. Историята на собственик на куче (Paul Winfield),  задържал немска овчарка дресирана от бели расисти да атакува чернокожи. Филмът не е бил пуснат в САЩ в продължение на години.


В кариерата си  Хенсън има и много други филми, които интригуват почитателите на седмото изкуство. 

Източник: holiwoodreporter