![]() |
Данте Спиноти и Къртис Хенсън, "Поверително от Ел Ек" |
Къртис Хенсън, чиято страхотна адаптия на ноар класиката „Поверително
от Ел Ей“, му спечели Оскар и го изстреля
в списъка на най-добрите сценаристи и
режисьори, почина на 71-годишна възраст.
Хенсън, който е режисирал и блокбъстъри като трилъра „Ръката,
която люлее люлката“ (1992) на Ребека Де Морни и хип-хоп драмата на Еминем „Осмата
миля“ (2002) е починал във Вторник следобяд в дома си в Холивуд Хилс, по
информация на LAPD. Парамедици
са били извикани на мястото, където го откриват мъртъв.
Последният филм, който режисира е „Господари на вълните“
(2012), но по време на снимките той напусна, поради неназована болест. Майкъл
Аптъд довършва филма, а Хенсън никога повече не режисира.
Рапърът Еминем сподели: „Къртис Хенсън повярва в мен и
нашата луда идея да направим рап-батъл филм базиран в Детройт. Той буквално ме
превърна в актьор в „Осмата миля“. Щастлив съм, че го познавах“
Квалифициран техник и бивш журналист в списание, който е
работил с Роджър Корман и Сам Фулър в началото на кариерата си, универасалния
Хенсън беше опитен в широк спектър от жанрове и стилове.
Хенсън е режисирал филми с едни от най-известните актьори в
Холивуд като: Том Круз, Мерил Стрийп в „Дивата река“ (1994), Майкъл Дъглас в „Момчета-чудо“
(2000) и Камерън Диас в „Нищо общо“(2005).
По-рано в кариерата си, Хенсън е режисира „Прозорецът на
спалнята“ (1987) в чест на Алфред Хичкок, на който е и сценарист, както и „Лошо
влияние“ (1990).
![]() |
Къртис Хенсън и Ребека Йелдъм |
Той работи в тясно сътрудничесто с Брайън Хенгеланд в
продължение на месеци, за да адаптират сложния роман на Джеймс Елрой „Поверително
от Ел Ей“, за който в последствие печели Оскар и много други номинации за
режисура и сценарий. „Поверително от Ел
Ей“ е смятан от мнозина за най-добрия
холивудски филм ноар, след „Китайски квартал“ (1974).
Криминалната драма с
участието на Кевин Спейси, Ръсел Кроу, Гай Пиърс, Ким Бейсинджър (която печели
Оскар за ролята си) и Дани Де Вито е представен на Филмовият фестивал в Кан през
1997 г. и е номиниран за Златна палма.
"Винаги съм искал да разкажа история, която е създадена
в Лос Анджелис през 50-те, защото това е мястото, където съм израснал и това е градът на моите спомени от детството",
каза Хенсън в интервю през 2001 г. "Исках да се справя с това и също да
проследя тема, която ме интересуваше. Разликата между илюзия и реалност, начина
по който хората и нещата изглеждат в сравнение с това какви наистина са. И
Холивуд, разбира се, е града на илюзия. Така, това беше близо и скъпо за мен, и
изключително лично. "

„ В известен смисъл, това беше моето филмово училище“, казва
той. „След като се занимавах с това няколко години, реших че е дошло време да
се организирам и да направя нещо свое“
Не е изненадващо, предвид журналистическото си минало, Хенсън
започва като сценарист. Той е съавтор на „Кошмарът Дънуич“ (1970), адаптация на
Хауърд Лъвкрафт , чиито продуцент е Роджър Корман. След това пише и режисира
още един филм филм за Корман, с участието на Таб Хънтър – „Sweet Kill” (1972).
Хенсън пише сценария за „Мълчаливият съдружник“ (!978),
който той адаптира от роман на Андерс Боделсън. В канадският филм, върху който той също работи
като асистент-продуцент, участва Елиът Гулд като несигурния разказвач, който участва в умствена
битка с банков крадец
(Кристофър Плъмър).
В задаващата се стачка на сценаристите, Хенсън се събира с
Фулър в гараж и заедно създават сценария за White Dog (1982) за по-малко от три
седмици. Историята на собственик на куче (Paul Winfield), задържал немска овчарка дресирана от бели расисти
да атакува чернокожи. Филмът не е бил пуснат в САЩ в продължение на години.
В кариерата си Хенсън
има и много други филми, които интригуват почитателите на седмото изкуство.
Източник: holiwoodreporter
Източник: holiwoodreporter